piątek, 19 kwietnia 2024r.

Fizyka wirtualnie

Autor: |

Nauka zdalna nie oznacza, że nie można przeprowadzać ciekawych eksperymentów, ilustrujących poznawane na lekcjach treści. Taką możliwość mają uczniowie Szkoły Podstawowej nr 7, którzy samodzielnie wykonane doświadczenia zamieszczają na Facebookowym profilu „Wirtualny Kącik Fizyczny SP7”.

– Wszystko zaczęło się kilka lat temu, kiedy zachorował jeden z moich uczniów i wiadomo było, że będzie przez dłuższy czas nieobecny. Nie chciałam, aby tracił lekcje, więc nagrywaliśmy doświadczenia, które robiliśmy w szkole. Wstawialiśmy je na klasową grupę na Facebooku i mógł je oglądać. Potem braliśmy udział w różnych projektach, na przykład ogólnopolskim „Szkoła z klasą”, gdzie też publikowaliśmy filmiki z doświadczeniami. Od 4 lat działa to jako „Wirtualny Kącik Fizyki” – mówi Monika Śniegocka, nauczycielka fizyki i języka angielskiego w SP nr 7.

Uczniowie klas siódmych i ósmych chętnie przeprowadzają eksperymenty w domu. Prezentują takie zagadnienie, jak: zjawisko dyfuzji, napięcie powierzchniowe, działanie soczewki i elektromagnesu, bezwładność i fale akustyczne.

– To projekt dla chętnych. Za poprawne przeprowadzenie doświadczenia i uzupełnienie karty pracy z zadaniami można uzyskać ocenę celującą – wyjaśnia M. Śniegocka. – Staram się zachęcać swoich podopiecznych do odkrywania fizyki i ciekawostek z nią związanych. Dzięki samodzielnym eksperymentom uczniowie są w stanie lepiej przyswoić teorię, widzą również dowody na jej potwierdzenie. Oczywiście, wszystkie działania są całkowicie bezpiecznie. Muszę tu dodać, że  angażują się w nie również rodzice, którzy pomagają w kręceniu filmików.

aw

Artykuł przeczytano 1302 razy

Last modified: 18 lutego, 2021

Registration

Zapomniałeś hasło?

Zmień język »
Skip to content