sobota, 24 lutego 2024r.

W zimowej krainie

Autor: |

Uczniowie klasy 2b Szkoły Podstawowej nr 3, pod opieką wychowawczyni Emilii Tokarskiej, udali się w podróż na bieguny zimna. Pomogły im w tym książki, materiały z gazet oraz filmy na temat Arktyki i Antarktydy.

Drugoklasiści nauczyli się wskazywać kierunki na mapie, wiedzą także jak posługiwać się kompasem. Poznali nazwy zwierząt i roślin występujących w krainach podbiegunowych oraz ich cechy. Wspólnie przygotowali plakaty o Arktyce i Antarktydzie. Metodą grup eksperckich stworzyli mapę mentalną na temat zagrożeń dla Antarktydy. Na zakończenie zajęć dzieci przeprowadziły dwa eksperymenty, w wyniku których powstał sztuczny śnieg.
– Dzięki codziennej nauce odpowiedzialności, samodzielności i współpracy, zgodnie z ideą planu daltońskiego, nasze zajęcia są fascynującą podróżą, a pobyt w szkole to sama radość – mówi Emilia Tokarska. Plan daltoński opracowała prawie 100 lat temu Helen
Parkhurst ze szkoły w Wisconsin. Jego nazwa pochodzi jednak od miasta Dalton (USA), w którym mieściła się pierwsza na świecie placówka stosująca tę koncepcję edukacyjną. Obecnie, plan wraca do łask, a jego zwolenników jest w Polsce coraz więcej. – Zyskuje dużą popularność, bo umożliwia dostosowanie tempa nauki do rzeczywistych możliwości ucznia. Wdraża go do polegania na sobie, budzi inicjatywę, wyrabia poczucie odpowiedzialności za wykonanie podjętego zadania oraz zmusza do poszukiwania najlepszych i najprostszych metod pracy. Na lekcjach wykorzystujemy pomoce edukacyjne, które wizualizują to, co w danej chwili jest wykonywane – wyjaśnia pani Emilia.

ow, fot. SP nr 3

Artykuł przeczytano 1512 razy

Last modified: 5 marca, 2020

Registration

Zapomniałeś hasło?

Zmień język »