wtorek, 20 kwietnia 2021r.

Solidarności do powtórki

Autor: |

Miejscy urzędnicy otworzyli oferty na budowę drugiego etapu al. NSZZ „Solidarność”. Chętnych do wykonania prac nie brakuje, ale złożone propozycje przekraczają kwotę, którą ratusz zarezerwował na wykonanie inwestycji. Wszystko wskazuje więc na to, że przetarg zostanie ogłoszony ponownie.

Oferty zostały otworzone w piątek. Przetarg na wykonanie drugiego etapu al. NSZZ „Solidarność” cieszył się sporą popularnością. W terminie wpłynęło sześć kompletów dokumentów. Kwoty, które zaproponowali zainteresowani przedsiębiorcy wahały się od blisko 3,3 mln zł do prawie 3,7 mln zł. Wszystkie okazały się wyższe niż suma, jaką na przeprowadzenie inwestycji chcą wydać władze miasta.

– Na wykonanie drugiego etapu al. NSZZ „Solidarność” przeznaczyliśmy 2,7 mln zł. Złożone oferty wykraczają poza tę kwotę – mówi Marcin Dmowski, zastępca burmistrza. – Jeszcze analizujemy złożone dokumenty, natomiast wszystko wskazuje na to, że przetarg unieważnimy i ogłosimy ponownie w najbliższym, możliwym terminie. Chcemy sprawdzić, czy będziemy w stanie uzyskać lepszą cenę.

Budowa al. NSZZ „Solidarność” była w miejskich planach już od dłuższego czasu. W założeniach ma pełnić funkcję małej obwodnicy Świdnika. Po zakończeniu prac będzie nią można przejechać od al. Jana Pawła II, aż do ul. Kusocińskiego. Pierwszy etap ulicy został oddany do użytku w grudniu minionego roku.

– Z budową drugiego odcinka al. NSZZ „Solidarność” nie chcieliśmy zwlekać, bo dopiero w całości ulica spełnia swoje funkcje. Po zakończeniu inwestycji, odciąży ul. Klonową, ale również Racławicką i inne drogi przenoszące ruch samochodowy z Lublina we wschodnie rejony miasta – zaznacza M. Dmowski. 

Pierwszy odcinek obejmował budowę fragmentu od ronda u zbiegu z al. Jana Pawła II do ul. Ks. J. Hryniewicza. W ramach inwestycji powstał 1,2 km odcinek drogi, w większości po nowym śladzie. Przedsięwzięcie było potężne, bo warte ponad 11,2 mln zł. Z tego około 5 mln zł pochodziło z dofinansowania z Funduszu Dróg Samorządowych.

Podobnie jak pierwszy, również drugi odcinek powstanie w oparciu o specustawę drogową. Plany przewidują wykonanie około 550 metrów ulicy wyposażonej w pełną infrastrukturę. Nowy fragment rozpocznie się przy skrzyżowaniu z ul. Ks. J. Hryniewicza i zakończy wlotem w ul. Kusocińskiego. Ulica będzie miała po jednym pasie  ruchu w obie strony, każdy o szerokości 3,5 metra. Przy alei powstaną także chodniki i ścieżka rowerowa z nawierzchnią bitumiczną. Droga będzie się krzyżować z ul. Wiejską, Modrzewiową i Grabową. Przy ulicy powstaną także dwie zatoki autobusowe i oświetlenie uliczne. W ramach inwestycji przewidziana jest budowa kanału technologicznego, który zostanie połączony z istniejącym już w ul. Modrzewiowej. Inwestycja ma powstać w ciągu 7 miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą.

Artykuł przeczytano 482 razy

Last modified: 25 marca, 2021

Registration

Zapomniałeś hasło?