Urząd Miasta nie otrzymał jeszcze kalkulacji planowanych zmian w trasie linii 35. Okazuje się jednak, że mimo to, już za kilka dni autobusy pojadą inaczej. Powód? Gmina Głusk nie chce więcej do nich dopłacać.
Linia miejska z numerem 35 została utworzona głównie po to, żeby niezmotoryzowani świdniczanie mogli dotrzeć w rejon cmentarza przy ul. Wyszyńskiego. Nekropolia, co prawda, znajduje się w obrębie miasta, ale w sporej odległości od centrum. Zaplanowano więc cztery kursy dziennie. Miejskie pojazdy dojeżdżały do pętli autobusowej na lubelskim Felinie.
Po ostatniej analizie liczby pasażerów korzystających z linii na trasie Świdnik – Lublin, okazało się, że autobusy z numerem 35 są wybierane przez podróżnych najrzadziej. Oznacza to, że ratusz musi stosunkowo najwięcej do nich dopłacać. Władze miejskie zaczęły więc szukać nowych rozwiązań dla tej linii. Zaproponowały lubelskiemu Zarządowi Transportu Miejskiego zmianę jej przebiegu.
Autobus pojedzie inaczej
Kilkanaście dni temu odbył się przejazd techniczny zaproponowaną trasą. W tej chwili trwa wycena proponowanych zmian.
– Nie mamy jeszcze nowej kalkulacji, ale liczymy, że dotrze do nas w ciągu najbliższych dni. Wówczas będziemy podejmować dalsze decyzje – mówi Marcin Dmowski, zastępca burmistrza.
Okazuje się jednak, że jeszcze przed wprowadzeniem ostatecznych zmian i tak autobusy z numerem 35 będą musiały jeździć inną trasą. Powodem jest decyzja gminy Głusk o zaprzestaniu dotowania tej linii. Oznacza to, że miejskie autobusy nie będą już jeździły przez Kalinówkę. Zmiany wejdą w życie od początku lipca.
– Linia 35 będzie od tej pory wyjeżdżała z ul. Wyszyńskiego w drogę serwisową i skręcać w al. Lotników Polskich. Dojedzie nią do ronda i dalej, al. Jana Pawła II, pojedzie w kierunku Felina – tłumaczy Maciej Olechnowicz, naczelnik wydziału infrastruktury i zamówień publicznych w Urzędzie Miasta.
Jaki będzie nowy przebieg linii 35?
Zgodnie z propozycją miasta złożoną w ZTM, autobusy miałyby wyruszać z początkowego przystanku przy al. Armii Krajowej, naprzeciwko Szkoły Podstawowej nr 7. Dalej miałyby jechać ul. Maczka, fragmentem ul. Kosynierów, później ul. Okulickiego, do skrzyżowania z ul. Wyspiańskiego. Dalej skręcałyby w ul. Niepodległości, jechały fragmentem al. Lotników Polskich do ul. Struga i dalej Dworcową aż do starej stacji kolejowej. Stąd ul. Partyzantów do ul. Świerkowej i dalej ul. Racławicką aż do ronda u zbiegu z al. Armii Krajowej. Następnie fragmentem ul. Kusocińskiego pojazdy docierałyby do ul. Klonowej, a nią do Wyszyńskiego i w rejon cmentarza. Linia 35 miałaby dojeżdżać stąd do Felina, choć w planach jest wydłużenie jej do dworca PKP.
Artykuł przeczytano 1450 razy
Last modified: 28 czerwca, 2019