Budowa Dworca Lublin, między ulicami Młyńską, Gazową i Dworcową dobiegła końca. Obiekt ma być skomunikowany z większością rejonów stolicy województwa, w związku z czym Zarząd Transportu Miejskiego pracuje nad zmianami w komunikacji miejskiej. Kilka dni temu przedstawił końcową koncepcję, zawierającą również uwagi dotyczące linii nr 5 kursującej do Świdnika i Mełgwi.
Koncepcja zmodernizowanej komunikacji miejskiej uwzględnia znaczną część postulatów, które mieszkańcy zgłaszali w trakcie konsultacji społecznych.
– Wspólnie z mieszkankami i mieszkańcami wypracowaliśmy kompromisowe rozwiązania. Z jednej strony udało się uwzględnić w koncepcji kluczowe postulaty zgłaszane podczas konsultacji społecznych, a z drugiej zachowano nadrzędne cele nowej siatki połączeń. To obsługa nowego Dworca Lublina i przede wszystkim zwiększenie częstotliwości kursowania komunikacji miejskiej dla mieszkańców i pasażerów w poszczególnych dzielnicach Lublina. Był to strategiczny kierunek optymalizacji, przy zachowaniu posiadanych zasobów eksploatacyjnych. Finalnie, po wdrożeniu całości koncepcji, liczba linii kursujących w szczytach dnia powszedniego co kwadrans wzrośnie z 5 aż do 21, a kursujących co pół godziny z 15 do 35 – podkreśla Grzegorz Malec, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.
ZTM zaprezentował schematy nowych tras dla 36 linii komunikacji miejskiej. Wśród nich znalazła się też linia nr 5, która kursuje do Świdnika i Mełgwi. Zgodnie ze schematem trasa „piątki” zostanie wydłużona. Autobus jadący z Mełgwi, przez Świdnik do Lublina nie zakończy trasy przy Bramie Krakowskiej. Pojedzie dalej ulicami Wyszyńskiego, Zamojską, Lubelskiego Lipca ’80 aż do Dworca Lublin. Bez zmian pojadą natomiast autobusy nr 35, 55 oraz N2, które także kursują do Świdnika.
Nowa koncepcja komunikacji miejskiej ma wejść w życie najpóźniej w trakcie przyszłorocznych wakacji.
af
Artykuł przeczytano 478 razy
Last modified: 17 listopada, 2023