wtorek, 22 września 2020r.

Na spacer marsz

Autor: |

Marsz z kijkami to świetna forma aktywności fizycznej, angażująca  do 90% mięśni ciała, poprawiająca ogólną sprawność fizyczną i pozwalająca utrzymać dobrą kondycji.  Jej zaletą jest również fakt, że można ją uprawiać bez względu na porę roku. O korzyściach płynących z nordic walking doskonale wiedzą panie i panowie trenujący w Miejskim Centrum Usług Socjalnych.

Grupa powstała kilka lat temu. Od 2018 roku prowadzi ją Magdalena Kielar, a udział w zajęciach zdeklarowało około 30 osób.

– Oczywiście nie wszyscy przychodzą  naraz, zawsze jednak na treningu jest około 10 osób. Ze względu na pandemię, nie spotykaliśmy się przez kilka miesięcy i miałam trochę obaw, że  po wznowieniu treningów nie będzie chętnych. Na szczęście okazały się one bezpodstawne. Ćwiczymy z zachowaniem reżimu sanitarnego, zachowujemy odpowiedni dystans  – wyjaśnia instruktorka i dodaje: – Nordic walking ma naprawdę wiele zalet. Po pierwsze, ruch na świeżym powietrzu. Po drugie, każdy może dostosować tempo marszu do swoich możliwości. Po trzecie, ćwiczymy w grupie, a to daje nie tylko motywację, ale pozwala na chwilę rozmowy czy żartów.

Maszerowanie z kijkami to sport dla każdego, kto tylko czuje się na siłach. Trzeba jednak pamiętać, by stosować odpowiednią technikę i zaopatrzyć się w dobry sprzęt.

– Podstawą chodzenia jest krok z pięty,  ruch naprzemienny, czyli prawa ręka – lewa noga do przodu, a także ręce proste w łokciach – podkreśla Magdalena Kielar. –  Jeśli chodzi o sprzęt, muszą to być kijki nordic walking a nie trekkingowe. Te pierwsze mają rękawicę, która okala kciuk i nie pozwala, by kijek wyślizgiwał się z dłoni. Trekkingowe posiadają tylko paseczek nakładany na nadgarstek. Jeśli ktoś chodzi drogą asfaltową, powinien dokupić plastikowe nakładki na kijki.

Do grupy można przyłączyć się w każdej chwili. Spotkania odbywają się w poniedziałki i czwartki, o godz. 9.00, w MCUS.

– Ćwiczymy w parku za torami, gdzie podłoże jest miękkie, odpowiednie do maszerowania z kijkami. Rozpoczynamy rozgrzewką, kończymy rozciąganiem. Pełne okrążenie wynosi 520 m. Jedni są w stanie zrobić dwa kółka, inni nawet 5 lub 6. Zapraszamy serdecznie tych, którzy chcieliby spróbować swoich sił na treningu. Osobom początkującym wyjaśnię wszystkie kwestie związane z techniką nordic walking. Jeśli nie posiadają swoich kijków, mogą je wypożyczyć w MCUS  – dodaje pani Magdalena.

W ubiegłym roku świdnicka grupa uczestniczyła w rajdach nordic walking, organizowanych przez Fundację BezMiar z Puław. Jeździła do Nałęczowa, Kazimierza Dolnego i Puław. Zdobyła nawet wyróżnienie dla najliczniejszej grupy biorącej udział w rajdach.

– Dowiedziałam się, że nordic walking to super gimnastyka, która działa na wszystko – na kondycję i na pozytywne myślenie. Jestem tu dopiero trzeci raz i żałuję, że tak późno się zdecydowałam – mówi pani Wanda.

– Grupa jest świetna, więc na zajęcia przychodzimy z ogromną przyjemnością – dodaje pan Waldemar.

aw

 

Artykuł przeczytano 466 razy

Last modified: 29 lipca, 2020

Registration

Zapomniałeś hasło?