Za kilka miesięcy zakończy się budowa Parku Avia. Oprócz kilku pływalni, w obiekcie przewidziano również trzy miejsca dla usług komercyjnych. Lada chwila ratusz zacznie szukać najemców. Władzom miasta zależy, żeby z dzierżawcami móc podpisać dłuższe umowy, nawet do 20 lat. Na taką procedurę wcześniej muszą wyrazić zgodę radni. Przedstawiciele urzędu zastanawiają się również nad koncepcją zarządzania budującymi się właśnie obiektami.
Na budowie kompleksu basenów praca wre. Inwestycja zakończy się w pierwszym kwartale przyszłego roku. Zadaniem firmy Warbud jest nie tylko wzniesienie hali basenowej, ale również budowa pływalni zewnętrznej i kompleksu boisk. W projekcie przewidziano również trzy miejsca na działalność komercyjną. Najmniejszy lokal ma powierzchnię 36,4 mkw., średni 95,4 mkw., największy 118,5 mkw. Lada chwila przedstawiciele ratusza planują rozpocząć poszukiwania ich najemców.
– Już teraz mamy dużo pytań o te lokale. Uważamy, że to dobry moment na ogłoszenie przetargu. Pomieszczenia są w stanie deweloperskim, więc osoby, które je wynajmą, będą miały możliwość dowolnej ich aranżacji. Do otwarcia zostało jeszcze tyle czasu, że powinni zdążyć z przygotowaniami – tłumaczy Marcin Dmowski, zastępca burmistrza.
Największy lokal został przeznaczony pod działalność gastronomiczną i tylko osoby zainteresowane takimi usługami będą mogły go wynająć. W przypadku dwóch pozostałych obowiązuje większa dowolność. Zanim jednak władze miejskie ogłoszą przetarg, sprawą zajmą się radni. Dlaczego?
– Chcielibyśmy mieć możliwość wynajęcia tych lokali na dłużej, nawet do 20 lat. Zainteresowani przedsiębiorcy będą musieli zainwestować spore środki w aranżacje pomieszczeń i przystosowanie ich do swoich potrzeb. Dłuższy okres umowy, da im większe bezpieczeństwo i spowoduje wzrost zainteresowania wynajmem – mówi M. Dmowski.
Kto poprowadzi?
Władze pracują również nad strategią zarządzania nowymi obiektami.
– Zdecydowanie najdroższym rozwiązaniem byłoby utworzenie nowej spółki miejskiej, która miałaby zająć się zarządzaniem Parkiem Avia. Dlatego nie planujemy powołania takiego podmiotu – wyjaśnia Ewa Jankowska, sekretarz miasta. – Postaramy się wykorzystać już istniejące instytucje miejskie, które prowadzą także inną działalność.
Sposób zarządzania obiektami musi być również zgodny z interpretacją skarbową otrzymaną przez Urząd Miasta. Na jej podstawie będzie można odzyskać około 7 mln zł podatku VAT z budowy kompleksu.
– Musimy jednak być precyzyjni. Jeśli nie zastosujemy się do wszystkich zapisów interpretacji, nie będziemy mieli podstawy do starania się o zwrot podatku – zaznacza E. Jankowska.
Artykuł przeczytano 1654 razy
Last modified: 23 sierpnia, 2019