poniedziałek, 20 maja 2024r.

Kary za poślizg

Autor: |

remont Gospodarczej

Do połowy grudnia ulica miała zostać pokryta betonem wałowanym. Tak się nie stało. Dlatego miasto nalicza kary wykonawcy prac.

Wyczekiwany przez mieszkańców remont miał się zakończyć w połowie grudnia. Tymczasem najpierw zepsuła się maszyna służąca do układania betonu, a potem zaczęła śnieżna i mroźna zima. Opóźnienia nie pozostaną bez konsekwencji.

– Naliczamy wykonawcy opłaty za opóźnienie – informuje Karol Łukasik, rzecznik prasowy Urzędu Miasta.

Przebudowa Gospodarczej kosztuje kasę miasta 871 tys. zł. Zgodnie z umową, za każdy dzień opóźnienia, wykonawca ma zapłacić 0,1 proc. tej kwoty, czyli 871 zł. Remont jest częścią eksperymentu drogowego. Nowość polega na wykorzystaniu technologii betonu wałowanego. Metoda sprawdziła się w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Na pierwszy ogień poszła ulica Fiołkowa. Remont przebiegł sprawnie i zakończył się w grudniu. Samochody jeżdżą po ok. 450 metrowym odcinku wykonanym z betonu.

O wiele mniej szczęścia mają mieszkańcy ulicy Gospodarczej. Po zakończeniu prac na Fiołkowej wykonawca warszawski, przeniósł sprzęt na Gospodarczą. Tu pracy było więcej – na przebudowę czekał odcinek o długości 1,7 km. Zgodnie z umową roboty miały potrwać do połowy grudnia. Fragment ulicy został wykonany, ale na reszcie nadal nie ma utwardzonej nawierzchni. Urzędnicy informują, że teraz firma czeka na lepszą pogodę. Dlaczego miasto eksperymentuje z betonowymi drogami?

– Ułożenie betonu wałowanego gwarantuje trwałą i odporną na koleiny nawierzchnię. To również szybka metoda remontu. Jak widać w przypadku ulicy Fiołkowej, mieszkańcy dostali dobrej jakości drogę, która będzie im służyła do czasu docelowej budowy ulic – tłumaczy K. Łukasik.

Na przebudowę Fiołkowej i Gospodarczej radni zapisali w budżecie miasta w sumie ok. 1 mln zł. W przyszłości planowane jest wykonanie obu dróg wraz z pełną infrastrukturą, m. in. z chodnikami i oświetleniem.

Jeśli mieszkańcy będą zadowoleni z efektów remontów, to władze miasta planują wykorzystać beton wałowany na innych ulicach wymagających przebudowy.

rp

Artykuł przeczytano 1378 razy

Last modified: 4 marca, 2019

Registration

Zapomniałeś hasło?

Zmień język »
Skip to content