wtorek, 17 grudnia 2024r.

Jak debatować?

Autor: |

Dyskusja nie jest sztuką łatwą, o czym przekonali się uczniowie Szkoły Podstawowej nr 7, którzy wzięli udział w debacie „Zielona energia dla Świdnika – czemu nie?” Jej pomysłodawczynią i organizatorką była Anna Skoczeń, nauczycielka geografii.

Argumenty za i przeciw prezentowali uczniowie kl. 7d. Po stronie propozycji zasiedli: Juliusz Frankiewicz, Paweł Szydło, Szymon Łukasiewicz. Ich opozycjonistami byli: Dagmara Krupińska, Iza Król, Adrianna Uniłowska. Wspomagały ich nauczycielki Monika Śniegocka i Agnieszka Widzińska. Funkcję marszałka sprawowała polonistka Monika Lorek.
Siódmoklasiści musieli nie tylko przygotować się merytorycznie, ale też nauczyć dyscypliny wypowiedzi i uważnego słuchania. Ich wystąpienia nie były wyreżyserowane przez nauczycieli. Złotoustymi debaty zostali Dagmara, Iza i Paweł. Zwyciężyła strona opozycji forsująca tezę łączenia źródeł kopalnych z alternatywnymi. Za udział w debacie, którą zorganizowano w szkole po raz drugi, wszyscy mówcy otrzymali dyplomy oraz książki.
– Na pewno była to dla uczniów niecodzienna przygoda, ale też spory stres i przede wszystkim nauka – mówi Anna Skoczeń. – Debatujący muszą posiąść umiejętności argumentowania i wypowiadania się, wykazać się sztuką przekonywania i czuć, że to, co mówią jest prawdziwe. Temat nie był im obcy, ponieważ podczas lekcji omawiamy zagadnienia związane z energetyką. Okazuje się, że bardzo ich to interesuje i żywo reagują na problemy energetyczne Polski.
aw

Artykuł przeczytano 1734 razy

Last modified: 15 maja, 2019

Registration

Zapomniałeś hasło?

Zmień język »
Skip to content