Jedni korzystali z wolnych dni, by wypocząć, inni podczas ferii zdobywali nowe umiejętności. 10 osób ze Szkoły Podstawowej nr 7 poleciało na Maltę, gdzie realizowało zadania związane z projektem Erasmus+ „Dwujęzyczność i innowacja w nauczaniu – kluczem do przyszłości”.
– To nasz pierwszy projekt związany z mobilnością kadry. Jego głównym celem jest podniesienie kwalifikacji pedagogów w nauczaniu metodą CLIL oraz wykorzystanie narzędzi informatycznych w procesie nauczania. Pozwoli także na zwiększenie kompetencji językowych pracowników, w tym również niepedagogicznych. Mimo przeciwności losu, 13 lutego udało się wyjechać do ETI School w St. Julian`s – wyjaśnia Aneta Żelazna, nauczycielka języka angielskiego, która koordynuje projekt z anglistkami Magdaleną Brus i Moniką Choroszyńską.
W szkoleniu uczestniczyli również: wicedyrektorzy Ewa Łagożna i Hubert Wiktorowicz, nauczyciele – Agnieszka Widzińska (chemia), Monika Śniegocka (fizyka, j. ang.), Anna Skoczeń (geografia), Artur Szefler (matematyka) oraz księgowa Danuta Koperda. Przez 2 tygodnie część świdniczan uczęszczała na szkolenia związane z technologią wykorzystywaną przy nauce języka angielskiego. Poznawali, między innymi, sposoby tworzenia stron internetowych, blogów, witryn Wiki, obsługę serwisu Storybird oraz Webquest, czyli metodę projektową wykorzystującą wiedzę zdobytą na podstawie zasobów internetowych. Kolejna grupa brała udział w szkoleniach związanych z nauczaniem dwujęzycznym, posługując się aplikacjami Clilstore i Webquset. Nabytą wiedzę wykorzysta w oddziałach dwujęzycznych przedmiotów z elementami angielskiego. Pozostali poszerzali umiejętności językowe, które w przyszłości będą mogli spożytkować w nauczaniu przedmiotów dwujęzycznie, a także przy zarządzaniu finansami przyszłych projektów.
– Dzięki kursom miałam okazję rozwinąć umiejętności cyfrowe. Poznałam narzędzia do tworzenia strony internetowej, prezentacji multimedialnych i grafik, wiele aplikacji internetowych podnoszących efektywność i atrakcyjność moich zajęć oraz niezbędnych w nauczaniu zdalnym. W grupach międzynarodowych, pod kierunkiem doświadczonych wykładowców z ETI School w St. Julian’s, powstało wiele pomysłów na scenariusze lekcji, a także gotowych materiałów, które na pewno wykorzystam już wkrótce – wylicza Monika Choroszyńska.
– Udział w kursie poświęconym rozwijaniu umiejętności w zakresie kompetencji cyfrowych oceniam bardzo wysoko z uwagi na poziom organizacji ze strony szkoły ETI oraz kompetencje i zaangażowanie wykładowcy. Z prowadzącym, który przez kilkanaście lat mieszkał i uczył w Polsce, nawiązaliśmy bardzo dobrą i przyjazną relację – dodaje Hubert Wiktorowicz.
Czas na relaks
Oprócz pracy, było również trochę czasu na odpoczynek i relaks. Pogoda i niewielka liczba turystów sprzyjały poznawaniu ciekawych zakątków i wielokulturowości kraju.
– Mieszkaliśmy w dzielnicy studenckiej, gdzie kwietnie życie nocne, ale też jest bardzo dużo kotów i psów, chętnie dokarmianych przez wszystkich – opowiada A. Żelazna. – Odwiedziliśmy obecną stolicę Valettę, starą stolicę Mdinę, wyspę Gozo z przepiękną wioską rybacką Marsaxlokk, pochodzące ze średniowiecza 3 miasta – Senglea, Cospicua, Vittoriosa. Próbowaliśmy maltańską ftirę – kanapkę, napój Kinni i podziwialiśmy zdolności parkowania maltańskich kierowców.
– Zachwyciła mnie Mdina, jej wąskie uliczki, kolorowe drzwi i ceramiczne ozdoby na ścianach. Bardzo urokliwa jest też zatoka w Marsaxlokk wypełniona kolorowymi łódkami będącymi symbolem Malty – mówi Ewa Łagożna.
Kolejne działania
Pobyt na Malcie to nie koniec projektowych działań. Teraz kadra „Siódemki” planuje rozpoczęcie współpracy szkół, prowadzenie warsztatów dla uczniów, przygotowanie lekcji otwartych dla innych nauczycieli oraz propagowanie idei mobilności kadry w ramach programu Erasmus + Unii Europejskiej.
– Tak naprawdę dopiero teraz zacznie się większa część pracy. Każdy nauczyciel będzie prowadził różnego rodzaju zajęcia związane z kursem, w którym uczestniczył. Dziękujemy dyrektorowi Piotrowi Boguszowi za wsparcie, a Małgorzacie Łągiewce, nauczycielce plastyki, za zaprojektowanie logo projektu – dodaje pani Aneta.
ow, fot. SP nr 7
Artykuł przeczytano 2538 razy
Last modified: 17 marca, 2022