Od 11 lutego kierowcy muszą omijać ul. Krępiecką. Przy drodze będzie budowana nitka kolektora wód deszczowych. Po zakończeniu inwestycji, fragment ulicy zyska również nową nawierzchnię.
Z ulicy Krępieckiej codziennie korzysta wielu kierowców, zwłaszcza mieszkańców Krępca i gminy Mełgiew. Problemem, na który od dawna zwracali uwagę, jest zły stan nawierzchni. Fragment ulicy został w minionym roku wyremontowany. Pozostał jednak odcinek od strony Świdnika. Droga podlega Starostwu Powiatowemu, ale odnowieniem kolejnego fragmentu nawierzchni zajmie się Urząd Miasta.
– Inwestycja ma związek z trwającą właśnie budową następnego odcinka kolektora wód deszczowych – wyjaśnia Karol Łukasik z Urzędu Miasta. – Na wykonanie tego zadania pozyskaliśmy wielomilionowe dofinansowanie ze środków unijnych.
Elementem przedsięwzięcia jest budowa nitki kolektora wzdłuż ulicy Krępieckiej. Będzie to, 1,6-kilometrowy fragment od ronda im. Żołnierzy Wyklętych doprowadzający wody opadowe do planowanego zbiornika retencyjnego. Żeby prace można było bez przeszkód przeprowadzić, ich wykonawca planuje zamknięcie fragmentu ulicy Krępieckiej, od strony Świdnika. Droga będzie nieprzejezdna od 11 lutego do końca lipca.
– Mamy już zatwierdzoną tymczasową organizację ruchu i wyznaczone objazdy – tłumaczy K. Łukasik. Zgodnie z dokumentacją, kierowcy jadący od strony Świdnika w kierunku Krępca natkną się na szlabany tuż za zjazdem z ronda im. Żołnierzy Wyklętych. Zamknięty odcinek ulicy objadą przez ul. Kosynierów w Świdniku, Franciszków (ul. Szkolna) i Jacków do ul. Kwiatowej w Krępcu. Natomiast komunikacja publiczna pojedzie al. Armii Krajowej i ul. Krańcową w Świdniku, a następnie ul. Skośną i Kwiatową w Krępcu. Inwestycja nie zakończy się na położeniu fragmentu kolektora. Po wykonaniu tej części inwestycji położona zostanie również nowa nawierzchnia na fragmencie ul. Krępieckiej. Ostatnim etapem przedsięwzięcia będzie budowa zbiornika retencyjnego i oczyszczalni odprowadzanych wód. Zgodnie z planami, cały system ma być gotowy w połowie 2020 roku. W sumie będzie kosztował ok. 30 mln zł.
Artykuł przeczytano 3959 razy
Last modified: 16 lutego, 2019