niedziela, 20 kwietnia 2025r.

Żłobek już się urządza

Autor: |

Budowa nowego miejsca dla maluchów właśnie się zakończyła. Niebawem rozpocznie się wyposażanie placówki. Najmłodsi świdniczanie rozpoczną w niej zajęcia najprawdopodobniej na początku czerwca.

Na tę inwestycję czekało wielu rodziców. Już za kilka tygodni ich dzieci przekroczą po raz pierwszy próg najnowszego miejskiego żłobka. Budowa placówki właśnie się zakończyła. Nie oznacza to jednak, że od razu otworzy drzwi dla najmłodszych.

– Zakończyliśmy część budowlaną inwestycji. Przed nami jeszcze jej wyposażenie. Staramy się i mamy nadzieję, że uda się otworzyć nowy żłobek na 1 czerwca – mówi Ewa Jankowska, sekretarz miasta.

W tej chwili ratusz rozstrzygnął część przetargów na wyposażenie placówki. Kolejne zakończą się lada chwila.  – Trzeba pamiętać, że nie chodzi tylko o zakup zabawek czy leżaków dla dzieci. Musimy również urządzić kuchnię i inne specjalistyczne pomieszczenia. Mamy nadzieję, że ten proces uda się nam zakończyć w terminie – tłumaczy E. Jankowska.

Lista potrzebnych sprzętów jest bardzo długa. Zawiera pełne wyposażenie pralni, kuchni i szatni, meble do wszystkich sal dla dzieci oraz innych pomieszczeń w placówce. W spisie są także fotele, sofy, łóżeczka dla maluchów oraz pościel. Nie zabrakło również przyborów do rysowania i malowania oraz bardzo długiej listy zabawek i pomocy rozwijających najmłodszych. Maluchy będą mieć do dyspozycji wiele rodzajów wózków i jeździków, a nawet 10 zestawów sanek.

W tej chwili trwa również organizacja pracy placówki. – Niewielka część kadry została przeniesiona z pozostałych oddziałów żłobkowych. Natomiast większość osób jest nowozatrudnionych – dodaje E. Jankowska.

Placówka przy ul. Kopera nie będzie miała oddzielnego dyrektora. Funkcje szefowej żłobka, oraz dwóch pozostałych miejskich oddziałów dla najmłodszych przejmie Aldona Zagdańska.

– Pani dyrektor ma duże doświadczenie w prowadzeniu tego typu placówek. Zgodnie z naszymi założeniami, dotyczącymi również innych miejskich instytucji, stawiamy na centralizację. Wiemy już, że taki sposób zarządzania przynosi realne korzyści i oszczędności – wyjaśnia sekretarz miasta.

Budowa nowego żłobka przy ul. Kopera rozpoczęła się w minionym roku. Na pustej dotąd działce miejskiej, która w planie zagospodarowania przestrzennego była zarezerwowana na działalność oświatową. Budynek ma dwie kondygnacje. Znalazło się w nim 5 sal dziennych dla dzieci, każda z łazienkę oraz pomieszczenia przeznaczone do spania, zabawy i szatnia. Została wykonana również droga dojazdowa do żłobka, a także chodniki i miejsca parkingowe. Cały obiekt jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Placówka powstała w energooszczędnej technologii modułowej, która ma się przełożyć na niższe koszty utrzymania budynku. Inwestycja została wyceniona na około 7 mln zł. Z tego ponad 3 mln zł pochodzi z rządowego programu Maluch Plus.

Artykuł przeczytano 1754 razy

Last modified: 7 maja, 2021

Registration

Zapomniałeś hasło?

Zmień język »
Przejdź do treści