Mieszkańcy Świdnika załatwią sprawy w ratuszu bez wstawania od komputera, o dowolnej porze każdego dnia. Wszystko dzięki udziałowi w wielkim, unijnym projekcie cyfryzacji urzędu.
Za pieniądze z projektu “Wzmocnienie stopnia cyfryzacji urzędów oraz wdrożenia e-usług publicznych” kupiony będzie sprzęt i nowe wersje oprogramowania. Urząd Miasta właśnie ogłosił przetargi na komputery i serwery, a wkrótce poszuka firmy, która dostarczy oprogramowanie.
-Ułatwimy mieszkańcom i przedsiębiorcom załatwianie spraw urzędowych przez Internet: 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, z dowolnego miejsca na świecie, gdzie jest dostęp do sieci. W sumie zostanie opracowanych i wprowadzonych w życie 26 różnych e-usług- zapowiada Karol Łukasik, rzecznik prasowy Urzędu Miasta.
Oszczędność czasu czy pieniędzy, które trzeba wydać np. na dojazd do urzędu, to nie wszystko. Projekt zapewni najwyższy poziom bezpieczeństwa danych, przysłuży się środowisku naturalnemu (ograniczenie do minimum dokumentów w formie papierowej), pozwoli zmniejszyć wydatki urzędu m. in. na doręczenie korespondencji. Przy realizacji projektu władze Świdnika współpracują z gminami Konstantynów i Skierbieszów. Mieszkańcy tych samorządów również skorzystają z cyfryzacji i wdrożenia e-usług publicznych.
Jako lider projektu Świdnik miał nieograniczone możliwości w doborze poszczególnych komponentów. Wartość projektu w części dotyczącej Świdnika wynosi ponad 2,7 mln zł, miasto zapłaci ze swojej kasy ok. 400 tys. zł. Dofinansowanie w wysokości 2,3 mln zł pochodzić będzie z unijnego Regionalnego Programu Operacyjnego. Umowę na dotację władze miasta podpisały jeszcze w ubiegłym roku. – Projekt został przygotowany po przeprowadzeniu badania ankietowego wśród osób odwiedzających urzędowe strony internetowe.
Opinie mieszkańców wykorzystaliśmy przy sporządzaniu dokumentacji konkursowej – tłumaczy Karol Łukasik. Realizacja projektu potrwa, zgodnie z planem, do końca tego roku.
rp
Artykuł przeczytano 1122 razy
Last modified: 9 czerwca, 2019