sobota, 24 lutego 2024r.

Poczta znowu czynna

Autor: |

Pod koniec marca informowaliśmy o zamknięciu placówek pocztowych w Świdniku. Przyczyną zawieszenia ich działalności  było zdiagnozowanie koronawirusa u jednego z pracowników. Po kilkudniowej przerwie i dezynfekcji lokali, klienci ponownie mogą korzystać z urzędów.

– Trzech pracowników Urzędu Pocztowego 1 zostało zakażonych koronawirusem. O pierwszym przypadku dowiedzieliśmy się 26 marca, o kolejnych dwóch poinformowano nas 28 marca. Wszyscy są pod opieką lekarzy. Ich stan jest dobry. Pracownicy od kilku dni przebywali na zwolnieniach lekarskich – informuje Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej S.A.

Służby sanitarne natychmiast otrzymały wykazy pracowników, którzy mogli mieć kontakt z zarażonymi osobami. 28 marca lista została zweryfikowana, a pracownicy poczty objęci kwarantanną. Zdecydowano się także zamknąć placówki UP oraz ich filie w Świdniku, a następnie poddać dezynfekcji. Jak informuje przedstawiciel Poczty Polskiej, urzędy w naszym mieście są już otwarte.

– Po dezynfekcji w pierwszej kolejności otwarto UP 1, do którego skierowani zostali pracownicy spoza Świdnika. Obsługę wznowił też UP 5. Przesyłki oraz przekazy emerytalno-rentowe są dostarczane na bieżąco – wyjaśnia J. Siwek.

Część pracowników świdnickich placówek odbyła już kwarantannę i wróciła do pracy. Pozostałym czas izolacji skończy się w tym tygodniu.

Jak działa poczta?

W związku z obecną sytuacją, oddziały pocztowe w Świdniku są otwarte krócej. Z UP 1 przy ul. Kosynierów 12 skorzystamy od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-14.00, natomiast w soboty od godz. 8.00 do 11.00. W tych samych godzinach otwarty jest również UP 5 przy ul. Niepodległości 13.

Aby zminimalizować ryzyko rozprzestrzeniania się wirusa oraz dbając o seniorów, we wszystkich urzędach pocztowych w kraju, w godz. 10.00-12.00 obsługiwani są wyłącznie klienci powyżej 65. roku życia.

Bądź bezpieczny

Osoby korzystające z poczty powinny ustawiać się 1,5 metra od pracownika. Odległość wyznacza taśma znajdująca się na podłodze. Taką samą odległość powinni także zachować klienci czekający na swoją kolej. Aby zapewnić bezpieczeństwo, klienci proszeni są o korzystanie z możliwości płatności bezgotówkowych.

AF

Artykuł przeczytano 1866 razy

Last modified: 7 kwietnia, 2020

Registration

Zapomniałeś hasło?

Zmień język »