sobota, 19 września 2020r.

Odkrywamy na nowo Lubelszczyznę

Autor: |

Jaki prezent kupić na urodziny najbliższej osobie? Co podarować z okazji ślubu albo jakie miejsce na Lubelszczyźnie warto odwiedzić? Edyta Królik i Adam Hnatów postanowili znaleźć rozwiązanie dla osób, które chcą, by ich prezenty wiązały się z pięknymi wspomnieniami.

15 sierpnia uruchomili portal www.prezentylubelskie.pl. To strona, na której można kupić vouchery do magicznych miejsc, na usługi oraz prace artystów, które warto mieć w swoich domach. W rozmowie opowiedzieli o idei stworzonej przez siebie marki.

– Portal www.prezentylubelskie.pl to miejsce, gdzie sprzedajecie usługi innych marek.

Adam Hnatów: Od wielu lat prowadzę strzelnicę w Świdniku. Współpracuję przy tym z różnymi firmami, które realizują u mnie vouchery. Znając już ten mechanizm wiedziałem, że to bardzo dobry pomysł na biznes. A dlaczego zdecydowaliśmy się oprzeć działalność na Lubelszczyźnie? W naszym regionie jest wiele ciekawych miejsc oraz ludzi z pasją, o których nie mówi się wiele. Ostatnio, na przykład chcieliśmy wybrać się na wycieczkę gdzieś niedaleko. Nie wiedzieliśmy jednak na jakie miejsce się zdecydować. Nasz portal ułatwi mieszkańcom województwa lubelskiego znalezienie w jednym miejscu pomysłu na weekend dla siebie czy dla pary, prezentu dla kogoś bliskiego czy po prostu na jakąś usługę. Cały czas uzupełniamy bazę o nowe marki, więc myślę, że wkrótce będzie ona naprawdę bogata i każdy znajdzie coś dla siebie.

– Są miejsca mocno kojarzone z województwem lubelskim, które chętnie odwiedzają turyści.

Edyta Królik: Tak, ale jest też wiele godnych uwagi, o których nie wiemy. Kiedyś np. często bywaliśmy nad jeziorem Piaseczno, a nie zdawaliśmy sobie sprawy, że tak blisko znajduje się piękny Poleski Park Narodowy. Zanim uruchomiliśmy portal, zaczęliśmy rozglądać się za podobnymi miejscami i okazuje się, że na Lubelszczyźnie jest ich mnóstwo. Jeździmy w góry, nad morze, za granicę, a nie znamy tego, co znajduje się obok nas. Lublin, Zamość czy Chełm to miasta o pięknej historii. Udało nam się odnaleźć panią, która oprowadza turystów po Lublinie i jest w tym niezastąpiona. To kobieta z wielką pasją, która potrafi opowiadać o tym mieście godzinami i wie, jak przekazać wiedzę słuchającym. Chcemy wyszukiwać właśnie takie osoby.

– Tym samym promujecie nasz region.

E.K.: Dokładnie, ale to nie jedyny sposób, w jaki to robimy. Jeszcze przed otwarciem portalu długo zastanawialiśmy się nad jego nazwą oraz nad tym, czy chcemy się skupić tylko
na naszym województwie, czy może na całej Polsce. Wygrała jednak lubelska wizja, stąd charakterystyczny koziołek w naszym logo. Chcieliśmy w ten sposób nawiązać do naszych tradycji. Jesteśmy dumni, że tu mieszkamy.

A.H.: Cieszymy się, że udało nam się połączyć prowadzenie działalności z tworzeniem czegoś z misją. To jest w tym wszystkim najlepsze.

– W jaki sposób możemy kupić prezent na Waszym portalu? Na czym to wszystko polega?

A.H.: W skrócie: klient wchodzi na naszą stronę internetową, gdzie może skorzystać z wyszukiwarki rozlokowanej w kilku miejscach. Reszta zależy od tego, czym się kierujemy. Czy chcemy kupić coś, na przykład dla mamy, żony, babci, czy ma to być prezent okolicznościowy z okazji ślubu. Jeśli wiemy z jakiej okazji i komu chcemy sprawić niespodziankę, wystarczy, że klikniemy w odpowiednią zakładkę. Rozwinie się lista z pełnym wachlarzem usług. Po wybraniu interesującej nas oferty, dodajemy ją do koszyka, a następnie dokonujemy szybkiej płatności.

– Nie brakuje też podziału na miasta.

A.H.: Obecnie są to Lublin, Świdnik, Chełm i Krasnystaw. Sukcesywnie będziemy poszerzać ofertę i dodawać kolejne miasta. Chcemy objąć zasięgiem portalu całe województwo.

E.K.: Na razie skupiamy się na Świdniku i Lublinie, bo tu działają firmy i osoby, które znamy i z którymi chcielibyśmy współpracować i zaproponować ich usługi potencjalnym klientom. Przekonaliśmy się co oferują, więc jesteśmy ich pewni. Staramy się sprawdzać także nowe miejsca i je weryfikować. Nie chcemy, żeby ktoś, kto kupi u nas voucher, na przykład na sesję zdjęciową, czuł się zawiedziony. Bardzo zależy nam na tym, żeby miał jak najlepsze wspomnienia z tej przygody.

A.H.: Ponieważ nasz klient ma rok na realizację vouchera ważne jest, żeby partner portalu był rzetelny i żeby za jakiś czas równie dobrze wykonywał daną usługę. Nie może to być osoba, która dopiero poszukuje pomysłu na siebie i za pół roku zajmie się czymś innym. Chcielibyśmy uniknąć takiej sytuacji. Do współpracy zapraszamy głównie partnerów, którzy mają ugruntowaną pozycję na rynku. To zapewnia bezpieczeństwo nam i klientom.

– Prezenty, które oferujecie są od mniejszych do większych kwot.

E.K.: Ludzie szukają różnych prezentów, aczkolwiek chcemy to jeszcze bardziej zróżnicować. Zdajemy sobie sprawę, że potrzebne są produkty na każdą kieszeń.

A.H.: I na różne okazje. Wiemy, że są wydarzenia, gdzie po prostu nie wypada kupić zbyt taniego prezentu. Ale są też okazje, przy których liczy się pomysł, a nie wydana kwota. Więc każdy znajdzie coś ciekawego.

E.K.: Im więcej będzie partnerów i usług, tym wachlarz naszej oferty i zakres cen będzie szerszy. Gdy wystartowaliśmy z portalem, mieliśmy na liście ponad 50 usług. To dobry wynik, tym bardziej, że poza prowadzeniem portalu, pracujemy zawodowo. Otwarcie strony internetowej było dla nas wyzwaniem, ale bardzo pozytywnym. Powiem szczerze, że na początku bardzo ostrożnie się temu wszystkiemu przyglądałam, ale im dłużej się tym zajmujemy, tym większy widzę potencjał i coraz bardziej mnie to cieszy. Widzę, że faktycznie obraliśmy dobry kierunek.

– Na pewno spotkaliście się już z tym, że dwóch Waszych partnerów pracuje na co dzień w tej samej branży. Co zrobić, aby ich oferta na portalu była zróżnicowana? Żeby nie było między nimi niezdrowej konkurencji?

E.K.: Staramy się znaleźć na to rozwiązanie. Jeśli mamy podpisaną umowę, na przykład z kosmetyczką, to nie powielamy takiej samej umowy w danym rejonie z nowym partnerem. Wydaje nam się, że to uczciwe rozwiązanie. Jeśli nowy partner chce nawiązać z nami współpracę, musi zaproponować usługę, jakiej jeszcze nie ma na naszym portalu. To sprawia, że ludzie się angażują, dają coś od siebie.

– Klient ma do wyboru zakup w formie vouchera albo karty podarunkowej.

A.H.: Decydując się na voucher klient wskazuje, czy chce go otrzymać w formie elektronicznej, czy tradycyjnej – papierowej. Jesteśmy dumni zwłaszcza z tej drugiej formy, która jest bardzo ozdobna. Wysyłamy ją w eleganckiej kopercie. Na realizację vouchera klient ma 12 miesięcy od momentu jego otrzymania. Oznacza to, że w ciągu okresu ważności może zadzwonić do wykonawcy danej usługi i umówić się na konkretny termin. Oferujemy też sprzedaż kart podarunkowych. To także forma vouchera, ale kwotowego. Klient może kupić kartę na pewną kwotę i podarować ją bliskiej osobie. Ta udaje się do jednego ze współpracujących z nami sklepów i wybiera w tej kwocie to, co najbardziej jej się spodoba.

– Na portalu powstaje też sklepik z produktami.

A.H.: To kolejna odsłona naszego portalu. W sklepiku będzie można kupić namacalne prezenty. Chcemy, żeby były to produkty związane z regionem, coś innego, niestandardowego.

E.K.: Fajne rzeczy, które wykonują lokalni mieszkańcy, jak chociażby pewna lubelska malarka. Od wielu lat sprzedaje swoje prace różnymi ścieżkami, a teraz będzie miała możliwość robić to także poprzez naszą stronę. Zatem będą to ciekawe propozycje dla osób, które nie znajdą nic dla siebie w formie usługi.

– Artystom trudno na co dzień przebić się czy dotrzeć do klientów. Sprzedaż prac za pomocą portalu może się dla nich okazać dobrym pomysłem.

E.K.: W dzisiejszych czasach wielu artystów decyduje się na utworzenie profili na Facebooku, by w ten sposób promować swoją sztukę. Nasz portal pozwoli zebrać więcej takich osób i promować je, a przy okazji także nas. Wstawienie produktów na naszej stronie nie wiąże się dla nich z żadnymi kosztami.

A.H.: Umowa między nami jest prosta. Każdy partner może oferować swoje usługi czy produkty na naszym portalu bezpłatnie, nie ma tu żadnych ukrytych kosztów. Ponoszona jest jedynie opłata prowizyjna od sprzedaży. Koszty promowania portalu i będących na nich usług ponosimy my. Myślę, że to uczciwe rozwiązanie.

– Planujecie otworzyć sklep stacjonarny?

E.K.: Myślimy o tym i w przyszłości pewnie wprowadzimy także takie rozwiązanie. Ostatnie wydarzenia spowodowały, że dużo chętniej kupujemy w sklepach internetowych. Nie brakuje jednak i takiej grupy osób, która nadal woli kupować stacjonarnie, dlatego chcemy dać im taką możliwość.

– W jaki sposób marki czy twórcy chcący nawiązać z Wami współpracę mogą się zgłaszać?

A.H.: Preferujemy kontakt telefoniczny 512 811 811 bądź drogą mailową: biuro@prezentylubelskie.pl.

E.K.: Można też do nas napisać na Facebooku. Staramy się na bieżąco odpowiadać na wiadomości.

A.H.: Jesteśmy otwarci na współpracę z nowymi partnerami. Na razie głównie sami ich wyszukujemy, ale też zaczynają się do nas zgłaszać. Bardzo nas to cieszy, bo to pokazuje że wiele osób jest zainteresowanych taką współpracą, więc portal będzie się rozwijał, poszerzając wachlarz usług.

Agata Flisiak

/ Artykuł sponsorowany / 

Artykuł przeczytano 88 razy

Last modified: 7 września, 2020

Registration

Zapomniałeś hasło?