piątek, 29 marca 2024r.

Dobry Start po nowemu

Autor: |

Od tego roku wnioski na wyprawkę szkolną „Dobry start 300+” będzie można składać wyłącznie elektronicznie, a świadczenie zostanie wypłacane tylko na rachunek bankowy. Obsługą programu zajmie się Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Świadczenie „Dobry Start”, w wysokości 300 zł na dziecko, można otrzymać raz do roku, bez względu na dochód rodziny. Przysługuje na uczniów szkół podstawowych, liceów, szkół policealnych oraz innych placówek edukacyjnych do ukończenia przez nich 20. roku życia, zaś w przypadku osób z niepełnosprawnościami do ukończenia 24 lat (nie otrzymują go przedszkolaki, dzieci z „zerówki” oraz studenci). Można je przeznaczyć na zakup podręczników, zeszytów i sprzętów potrzebnych dziecku.

W poprzednich latach realizacja programu należała do organów gminnych i powiatowych. W Świdniku zajmował się tym Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej. W tym roku tę rolę przejął ZUS. Według Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej, w ciągu 10 lat automatyzacja obsługi wniosków i bezgotówkowe wypłaty mają przynieść budżetowi państwa oszczędności na poziomie 488 mln zł.

Wnioski od 1 lipca

Wnioski będzie można składać od 1 lipca do 30 listopada, tylko przez Internet, za pomocą: Platformy Usług Elektronicznych ZUS (PUE), portalu Emp@tia albo serwisu bankowości elektronicznej.

– Na PUE stworzyliśmy specjalny kreator wniosków. Pomoże uniknąć błędów przy staraniu się o świadczenie „Dobry Start” – informuje prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.

ZUS wypłaci świadczenie „Dobry Start” na rachunek bankowy wskazany przez rodzica. Jeśli wniosek wpłynie do końca sierpnia, pieniądze zostaną przekazane najpóźniej do 30 września. Jeżeli dokumenty  dotrą do ZUS później, świadczenie trafi do uprawnionego w ciągu dwóch miesięcy od ich złożenia.

aw

Artykuł przeczytano 1317 razy

Last modified: 28 czerwca, 2021

Registration

Zapomniałeś hasło?

Zmień język »